Sponsors, inentingen en heel veel zin! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Brechtje Heeger - WaarBenJij.nu Sponsors, inentingen en heel veel zin! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Brechtje Heeger - WaarBenJij.nu

Sponsors, inentingen en heel veel zin!

Door: Brechtje

Blijf op de hoogte en volg Brechtje

16 Juni 2014 | Nederland, Eindhoven

6 juli is het dan zover: de reis die ik nu sinds december aan het voorbereiden en plannen ben. Afrika! Al een paar jaar geleden riep ik dat ik zo graag eens naar Afrika zou willen; de omgeving ontdekken, de mensen leren kennen, en ook iets bijdragen aan de ontwikkeling van het land. Dat was echt een droom die zo ver weg leek te zijn.

Afgelopen winter drong het tot me door dat ik eigenlijk wel klaar was om zo’n reis te gaan maken, en dat er een half jaar later een zomervakantie aan zat te komen die daar wel heel geschikt voor zou kunnen zijn. In eerste instantie een leuk idee, maar zou het me ook gaan lukken? Zou ik die droom om naar Afrika te gaan werkelijkheid kunnen laten worden? Hoe meer ik erover na ging denken hoe enthousiaster ik werd, en vastberaden besloot ik toen: ja, dit gaat me lukken!

Na wat research kwam ik uit op een reis door Zuid-Afrika, Swaziland en Mozambique, voor 6 weken. Dit houdt in, 4 weken vrijwilligerswerk in een weeshuis, 5 dagen op safari en 1 week strandvakantie. Zou ik dit echt voor elkaar kunnen krijgen? Er kwam zoveel meer bij kijken dan ‘gewoon spullen inpakken en vertrekken’. Ik moest namelijk een vliegticket kopen, inentingen hebben, een backpack regelen, lichtgewicht spullen hebben, een klamboe kopen, een camera en een laptop/tablet regelen en noem het maar op.

Ook moest ik een manier bedenken om al het geld bij elkaar te krijgen om ook werkelijk te kunnen gaan. En dankzij een hele hoop sponsors heb ik het volledige bedrag wat ik nodig had om het vrijwilligerswerk te kunnen doen (kosten vliegtickets en verblijf voor 4 weken) bij elkaar gekregen, en ook nog een beetje extra! Hier wil ik nogmaals iedereen die me heeft geholpen voor bedanken. Ik heb zelfs nog € 260,- over om te gebruiken voor nuttige dingen ter plaatse en ik ga dus in Afrika kijken of ik iets kan vinden wat voor mij de moeite waard is om dit geld aan uit te geven. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld spulletjes voor in het weeshuis, medische hulp, onderwijs etc.

Oh ja, ik krijg van veel mensen steeds de vragen wat ik nou precies ga doen, of ik in mijn eentje ga en of ik het niet heel spannend vind. Dus bij deze: Ik ga eerst 5 dagen op safari in het Krüger Safari park in Zuid-Afrika. Daarna ga ik 2 weken in een weeshuis in Swaziland meehelpen door bijvoorbeeld spelletjes te doen met de kinderen, sporttoernooitjes te organiseren, misschien wat Engelse les te geven en er gewoon te zijn voor de kinderen. Daarna kan ik lekker een weekje uitrusten aan het strand in Mozambique, waar ik overigens ook met walvishaaien (!) ga snorkelen. En dan mag ik nog eens 2 weken terug naar Swaziland voor vrijwilligerswerk. Ik heb geboekt via de organisatie Activity International en via hun ben ik in contact gekomen met 3 andere Nederlandse meisjes die deze reis samen met mij gaan maken. In Afrika komen we dan terecht in een groep van ongeveer 15 vrijwilligers van over de hele wereld dus nee, alleen ben ik niet. Maar ik heb me dus wel alleen ingeschreven en ik zal de rest van de vrijwilligers dan ook pas in Afrika echt leren kennen! En ja, een beetje spannend vind ik het wel maar eng vind ik het niet. Ik ben vooral super enthousiast en een beetje gezonde spanning hoort er denk ik nou eenmaal bij.

De voorbereidingen zijn dus nog volop aan de gang, maar daardoor krijg ik alleen maar steeds meer zin om te gaan! Ik kan eigenlijk niet meer wachten :).

Ik ga proberen om regelmatig een update te plaatsen op deze weblog, bestaande uit verslagen en foto’s, ik weet alleen nog niet wanneer ik goed internet heb daar, maar dat komt vast goed!

  • 16 Juni 2014 - 22:08

    Peer En Gerdine:

    Wij wensen je een hele mooie tijd. Geniet ervan

  • 16 Juni 2014 - 22:17

    Monique:

    succes met alle voorbereidingen en vooral HEEEEEEL veel plezier en mooie momenten!!!!

  • 16 Juni 2014 - 23:59

    Claudia:

    Heel veel plezier alvast!!! Ik weet zeker dat je het superleuk zult hebben daar :) xxx

  • 17 Juni 2014 - 09:02

    Monique:

    Kun je nog iets gebruiken? Licht en leuk om daar uit te delen?
    Pennen, kleding, WK hamsters, ballonnen, kaugom, stikkers, tattoo......
    Iets wat makkelijk mee te nemen is maar daar wel voor een extraatje kan zorgen en wat plezier van hier naar daar kan brengen? Ik wil graag een pakje voor je klaar maken, als je dat mee wilt nemen. Ik beloof dat ik op het gewicht zal letten!!!!!
    Veel voorpret, heerlijk dat het al zo dichtbij komt!!!!! En erg leuk dat we je site mogen volgen!!!!

  • 17 Juni 2014 - 09:24

    Brechtje Heeger :

    Dankjewel allemaal! Monique, ik zal je even een mailtje sturen :)

  • 17 Juni 2014 - 10:34

    Karin:

    Ik wens je een hele fijne en leerzame tijd in Afrika. Nog even de laatste loodjes van dit schooljaar en dan ga je de spannende uitdaging aan. Ik kijk uit naar je verhalen over je verblijf!

  • 17 Juni 2014 - 14:00

    Henk En Sylvia:

    Succes met 't vrijwilligerswerk, veel plezier tijdens je verblijf en... GENIET er van!

  • 17 Juni 2014 - 17:54

    Monique Jansen:

    Bedankt voor je leuke verhaal.
    Fijn om te weten wat je allemaal gaat doen daar! Lijkt me fantastisch!!!
    Wij wensen jou een leerzame ervaring toe, heel veel succes en vooral veel plezier. Wij blijven je volgen!!

  • 17 Juni 2014 - 18:31

    Cees Lathouwers:

    Heel veel succes en vooral ook een mooie tijd.

  • 17 Juni 2014 - 21:56

    Annie En Henk Vd Burgt:

    Hoi Brechtje We hebben je zondag uitgebreidt gesproken en gezien hoe enthousiast je bent over je reis .Je gaat heel veel mooie ,nieuwe en leuke ervaringen opdoen,daar zijn we van overtuigd.We wensen je een hele mooie tijd in Afrika,en geniet van alles .

  • 18 Juni 2014 - 09:52

    Cis En Ton Heeger:

    Hoi Brechtje,
    Geweldige plannen. We wensen je een fantastische tijd, niet alleen tijdens de safari en aan het strand, maar vooral tijdens je vrijwilligerswerk. Maak veel kinderen blij!!!
    We blijven je volgen op deze site.

  • 18 Juni 2014 - 15:47

    Anouk Starrenburg:

    Wij wensen jou een heel mooie reis en horen graag de verhalen als je weer terug bent!
    Arke Hospitality Academy

  • 19 Juni 2014 - 11:37

    Corine:

    Brechtje, hoop dat je reis onvergetelijk wordt voor jou en voor de mensen die je gaat helpen!
    Veel succes, maar ook veel plezier.
    XXX

  • 03 Juli 2014 - 23:00

    Familia Simonetti:

    Ik zie mijn eerder gestuurd berichtje niet meer terug, daarom nogmaals een fijne reis gewenst en de hoop dat je alle goede dingen kunt gaan doen die je nu voor ogen hebt.

  • 04 Juli 2014 - 16:03

    Wester, Minke, Timo En Sam:

    Hoi Brechtje, goede reis en heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brechtje

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 799
Totaal aantal bezoekers 11243

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Swaziland, Zuid-Afrika en Mozambique!

Landen bezocht: